RECmovies

Tworząc nasze filmy korzystamy z profesjonalnej optyki. Filmowa plastyka obrazu.


Standardowe i średnie teleobiektywy zalecane są w celu osiągnięcia bardziej naturalnego kąta widzenia i perspektywy. Obiektywy te dopasowane są do sposobu postrzegania obiektów przez ludzkie oko i sprawdzają się doskonale w przypadku zdjęć portretowych.

Dźwięk w filmie to nie tylko muzyka, ale ogromna przestrzeń.

zawierajaca dialogi, odgłosy otoczenia i efekty dźwiękowe. To wszystko połączone razem znakomicie buduje nastrój i wzmacnia wymowę obrazu. Czasem tak bardzo, źe to przez motywy dźwiękowe kojarzymy pewne sceny z dawno obejrzanych filmów. Nie sposób nie zauważyć, jaką „dosłowność zyskała warstwa zaawansowanych systemów nagłośnienia. Dzięki temu, przy odrobinie skupienia jesteąmy w stanie wychwycić ledwie słyszalny dźwięk szemrzącego strumyka gdzieś „za nami” czy uwierzyć w odgłosy plaskania spadających z nieba żab. Ale żeby tak się stało, realizatorzy dźwięku stosują przeróżne metody urealniania dźwięków. Nagrywajac pierwsze odgłosy, odtwarzają w odpowiednich realnych warunkach przestrzennych, ponownie nagrywają, łączą dźwięki odtwarzane z rzeczywistymi, a mikstura, która z tego wychodzi, musi być „czytelna” i przekonująa dla widza.

Światło i jego rola w filmie.

Jest podstawą kreacji obrazu filmowego, kształtuje nastrój zarówno scen, jak i całego filmu, akcentuje ważność elementów w kadrze w trakcie ujęcia, wraz z kompozycją kadru współorganizuje percepcję wizualną.  W innym aspekcie, jako przynależne do świata przedstawionego filmu - efekty wynikające z jego stosowania porządkują strukturę czasową akcji (np.: dzień, czy noc), współtworzą realizm scen filmowych.